کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه افرادی "روان سالمی" دارند؟

25 فروردين 1393 ساعت 9:13

بهداشت روانی مجموعه فعال و انفعال، اقدامات و فعالیت‌هایی است که فرد را به سمت تامین سلامت فردی و اجتماعی از نظر روانی هدایت می‌کند.


به گزارش ميگنا، دکتر سروری روان شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بهداشت روانی عبارت است از سازش با خود و محیط سازگاری داشتن به صورت موفقیت آمیز و نداشتن بیماری روانی است. وی افزود: در واقع فرد سالم و دارای سلامت فکر است و قدرت و توانایی کافی برای تحرک، لذت، پیشرفت و تکامل در حد فردی و گروهی دارد معمولا افرادی که از نظر روان سالم هستند، دارای ویژگی های زیر می باشند: نسبت به خود آرامش دارند و احساس امنیت می‌کنند، توانایی‌های خود را در حد واقعی ارزیابی می کنند نه بیشتر و نه کمتر، به خود و دیگران احترامی می‌گذارند، می‌توانند به دیگران علاقه‌مند شوند و آنها را دوست بدارند، می‌توانند احترام و دوستی دیگران را جلب کنند، همچنین می‌توانند نیازهای خود را برآورده سازند و برای دشواری‌هایی که در زندگی آنها پیش می آید راه حلی پیدا کنند.

این روان شناس در پایان اظهار داشت: آنها قادرند خود بیندیشند و تصمیم بگیرند و مسئولیت روزمره خود را با برگزیدن اهداف معقول پیش ببرند همچنین تحت تاثیر عواطف، ترس، خشم، عشق یا گناه خود به طوری قرار نمی‌گیرند که زندگیشان پریشان شود.


کد مطلب: 23810

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23810/افرادی-روان-سالمی

میگنا
  https://www.migna.ir