کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام شرایط جدید ساماندهی معلمان

22 فروردين 1393 ساعت 16:12

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تشریح ساماندهی معلمان در سال جدید گفت: در طرح جامع ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش پیشنهاد شده معلمان براساس تجربه و صلاحیت حرفه ای ساماندهی شوند و زمان حضورشان در مدرسه به غیر از موارد خاص پزشکی و یا تبعیت از همسر حداقل برای یک دوره تحصیلی پیش بینی شده است.


به گزارش میگنا، احمد عابدینی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: برای ساماندهی معلمان باید جایگاه آنها تثبت شود که بهترین راه برای این تثبیت استفاده از تجارب آنها حداقل برای یک دوره تحصیلی و كاهش جابجایی فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه ساماندهی معلمان یکی از راههای کیفیت بخشی آموزشی است، افزود: برای ساماندهی معلمان باید برنامه ریزی ها بگونه ای باشد که معلم حداقل در یک دوره تحصیلی در همان مدرسه حضور داشته باشد تا هم دانش آموزان را بخوبی شناسایی کند و هم برنامه های آموزشی به دانش آموزان بدهد.

به گفته عابدینی، اگر هر سال امکان جابه جایی و نقل و انتقال برای معلمان ایجاد شود، مشکل فعلی آموزش و پرورش که ازدیاد نیرو در برخی از شهرها و استانها و کمبود در برخی از مناطق محروم است ادامه می یابد. وی ادامه داد: اگر امکان جابجایی هرساله برای معلمان ایجاد شود، قطعا برخی از معلمان بخوبی نمی توانند به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنند و آموزش دانش آموزان گاه ممکن است ناقص انجام شود که قطعا نتیجه آن به ضرر سیستم آموزشی و دانش اموز باشد.
معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد:ساماندهی بیش از یک میلیون نیروی تحصیلکرده آموزش و پرورش کار مشکلی است اما باید این کار انجام شود تا دیگر هر سال با مشکل جابه جایی نیروها در وزارتخانه بزرگی همچون آموزش و پرورش مواجه نشویم.


کد مطلب: 23742

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23742/اعلام-شرایط-جدید-ساماندهی-معلمان

میگنا
  https://www.migna.ir