کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش موارد "غلظت خون" در جوانان

14 فروردين 1393 ساعت 15:53

بررسی ها نشان می دهند که موارد ابتلا به بیماری و عارضه غلظت خون در بین جوانان، به دلایلی نظیر "استرس" افزایش یافته است.


کیوان احدزاده متخصص هماتولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: در صورتی که میزان" هموگلوبین خون" و در واقع درصد گلبول‌های قرمز خون از حد معمول بالاتر رود، غلظت خون به وجود آمده است.
وی افزود: میزان طبیعی غلظت خون در مردان 45 درصد و در زنان مقداری پایین تر یعنی حدود 40 درصد است و اگر این غلظت در مردان بالاتر از 60 درصد و در زنان بالاتر از 55 درصد شود، در آن صورت فرد باید به دقت مورد بررسی و معاینه قرار گیرد تا در صورت ابتلا به موقع درمان شود.
احدزاده با اشاره به اینکه غلظت خون در تمامی سنین ممکن است رخ دهد، تاکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می دهند که موارد ابتلا به بیماری و عارضه غلظت خون در بین افراد جوان، به دلایلی نظیر استرس افزایش یافته است.
وی یادآور شد: افراد جوان به دلیل اینکه حجم فعالیتشان زیاد است، حجم "پلاسمای خون" آنها به تدریج کم شده و نسبت گلبول های قرمز به پلاسمای خون بالاتر رفته که این موضوع غلظت خون را بالا می برد.
احدزاده خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد استرس خود را کنترل و کاهش دهد و اقدام به مصرف بیشتر مایعات به ویژه آب بکند، در آن صورت غلظت خون نیز تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.


کد مطلب: 23497

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23497/افزایش-موارد-غلظت-خون-جوانان

میگنا
  https://www.migna.ir