کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌های وزارت بهداشت در خوردن آجیل و تنقلات

1 فروردين 1393 ساعت 22:24

در ایام نوروز در وعده‌های ناهار و شام، برای جلوگیری از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می‌شود، سعی کنید بیشتر از سالاد و سبزی استفاده کنید.


ایلنا: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، رعایت نکات تغذیه‌ای برای حفظ سلامت هموطنان را در دید و بازدید‌های نوروزی ضروری دانست.
به گزارش ایلنا، "زهرا عبداللهی" گفت: آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند. بنابراین سعی کنید از انواع آجیل‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید.

وی با بیان اینکه انواع مغز‌ها و تخمه‌ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند گفت: از مصرف زیاد آجیل خودداری کنید. عبداللهی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدهای نوروزی به جای مصرف شیرینی و شکلات بهتر است بیشتر از میوه‌ها استفاده کنید. میوه‌ها علاوه بر اینکه حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد لزوم بدن هستند، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش مهم آن‌ها در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به جای استفاده از شیرینی‌های خامه‌ای و شکلاتی که حاوی مقادیر زیادی کالری هستند. می‌توانید انواع شیرینی‌های خشک و ساده شیری در اندازه‌های کوچک برای پذیرایی از میهمانان خود تهیه کنید.

عبداللهی همچنین تاکید کرد: در ایام نوروز در وعده‌های ناهار و شام، برای جلوگیری از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می‌شود، سعی کنید بیشتر از سالاد و سبزی استفاده کنید. وی گفت: مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، سبب کاهش جذب چربی‌ها و مواد قندی شده و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

عبدالهی همچنین با تاکید بر کاهش استفاده از نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از آب و دوغ‌های کم نمک و بدون گاز را توصیه کرد.
وی توصیه کرد: برای صرف چای، به جای قند و شکلات می‌توانید از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید.


کد مطلب: 23249

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23249/توصیه-های-وزارت-بهداشت-خوردن-آجیل-تنقلات

میگنا
  https://www.migna.ir