کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن روانپزشکی ایران

در مورد "بهداشت روان" غفلت‌های بسیاری صورت گرفته است

6 اسفند 1392 ساعت 17:24

در مورد جنبه‌های مختلف بهداشت عمومی، غفلت‌ها کم نیستند، اما در مورد بهداشت روان غفلت‌ها بسیار بیشتر هستند.


دکتر احمد جلیلی، رئیس انجمن روانپزشکی ایران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این غفلت به دلیل آن است که اغلب روان را معادل روح دانسته و به ترتیب آن را از محیط پزشکی خارج کرده و مربوط به حیطه مسائل اخلاقی و اعتقادی می‌دانند، که خود باعث انحراف و اشتباه در شناخت بیماری‌های روانی است.

وی گفت: وقتی ۲۵ درصد جمعیت هر کشوری به نوعی به درمان روانپزشکی نیاز دارد، معنایش این است که باید هم در برنامه نویسی و هم در اختصاص بودجه درخور، این آمار به حساب بیاید، به خصوص با توجه به دشواری‌های فراوان پیشگیری از این بیماری‌‌ها، اما تاکنون هیچ اقدامی برای متوازن کردن این عرضه و تقاضا صورت نگرفته است و حاصل این غفلت‌ها، کاستی‌هایی است که ما در برابر آن ضرر و زیان‌های بسیاری می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: این ضرر‌ها و زیان‌ها از نظر کمی قابل مطالعه هستند اما جنبه سوگمندانه آن زیانی است که این عدم توجه به بیماری‌ها و بهداشت روانی به صورت تداوم رنج و مصائب ناشی از آن، نه تنها مبتلایان بلکه نسل‌های آینده را هم تحت تاثیر مخرب آن قرار می‌دهد.
وی در پایان گفت: این همایش با هدف توجه فراگیر به نقش رسانه‌ها و تاثیر مهم آن‌ها بر توده مردم در بحث سلامت روان برگزار شده است.


کد مطلب: 22614

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22614/مورد-بهداشت-روان-غفلت-های-بسیاری-صورت-گرفته

میگنا
  https://www.migna.ir