کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بر طبق بررسی‌ها؛

یک چهارم افراد جامعه به "اختلالات روانپزشکی" مبتلا هستند

12 آذر 1392 ساعت 16:30

بر طبق بررسی‌ها، حدود یک چهارم افراد جامعه به اختلالات و مشکلات روانپزشکی مبتلا هستند که این آمار در زنان بیشتر از مردان است.


مهدی شفیعی، روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه مشکلات روحی و روانی تقریبا در مواردی بیش از مشکلات جسمی بر روی کیفیت زندگی انسان تاثیر می‌گذارد، اما متاسفانه بسیار کم به آن‌ها توجه می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلاتی نظیر استرس، افسردگی، سوء ظن، اضطراب، بدبینی و اختلالاتی از این قبیل در بین افراد جامعه شایع است، تاکید کرد: بر طبق بررسی‌ها، حدود یک چهارم افراد جامعه به اختلالات و مشکلات روانپزشکی مبتلا هستند که این آمار در مناطق مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

شفیعی گفت: البته شیوع اختلالات و مشکلات روانپزشکی در زنان بیش از مردان است که این موضوع به دلایل مختلفی نظیر مسائل هورمونی و نوع مسئولیت آن‌ها مربوط می‌شود.
وی یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد، با وجود اینکه از مشکل روانی خود اطلاع کافی دارند، اقدام جدی جهت برطرف کردن و درمان مشکل خود انجام نمی‌دهند.

شفیعی با اشاره به اینکه واژه روانی، واژه بدی که عموم افراد جامعه تصور می‌کنند نیست، افزود: همچنان که به بیماران مبتلا به ناراحتی‌ها و مشکلات قلبی، کلیوی و یا عفونت‌ها، بیمار قلبی، کلیوی و یا بیمار دچار مشکل عفونی گفته می‌شود، به مبتلایان به مشکلات و اختلالات روانی نیز بیمار روانی اطلاق می‌شود.


کد مطلب: 20711

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20711/یک-چهارم-افراد-جامعه-اختلالات-روانپزشکی-مبتلا-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir