کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه"سرما خوردگی "را از آنفولانزا تشخیص دهیم؟

30 مهر 1392 ساعت 15:46

معمولا شیوع آنفولانزا در مهر ماه و آبان ماه دیده می شود كه با واکسن آنفولانزا و اسپری، آن را می توان درمان کرد.


مجید سهرابی متخصص بیماری های واگیر دار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آنفولانزا یکی از عفونت های ویروسی دستگاه تنفس است که توسط ویروسی به همین اسم ایجاد می شود، ویروس آنفولانزا سه نوع دارد.
وی افزود: تعداد حملات آنفولانزا در کودکان نیز از بزرگسالان بیشتر است و شیوع بیماری با آغاز فصل سرما بسیار زیاد می شود و در عرض 2-3 هفته در بین اطرافیان فرد بیمار رواج پیدا می کند. گاهی اوقات علائم آنفولانزا شبیه به سرما خوردگی است اما معمولا علائم این بیماری شدیدتر بوده است. از علایم آنفولانزا می توان به سر درد ، بدن درد مخصوصا در پاها و کمر بیشتر است ، گلو درد که حدود 3-4 روز ممکن است درد گلو داشته باشند آبریزش بینی ، سرفه خشک ، بی اشتهایی ،‌لرز، خستگی، قرمزی چشم ها نیز اشاره کرد.

وی اذعان داشت: معمولا شیوع آنفولانزا در مهر ماه و آبان ماه دیده می شود پس ما به افراد واکسن آنفولانزا و اسپری بینی آنفولانزا را به افراد توصیه می کنیم، البته لازم است هیچ واکنشی 100 % درصد باعث جلوگیری از بیماری نشود و واکسن آنفولانزا هم از این قائده مستثنی نیست و دیده شده حتی با مصرف واکسن نیز برخی افراد دچار آنفولانزا شده اند و همچنین رعایت درمان آنفولانزا مانند سرما خوردگی است و باید حتما نکات ایمنی رعایت شود.


کد مطلب: 20034

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20034/چگونه-سرما-خوردگی-آنفولانزا-تشخیص-دهیم

میگنا
  https://www.migna.ir