کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبتلایان به سکته قلبی هندوانه بخورند

18 مهر 1392 ساعت 21:12

اسید آمینه های داخل هندوانه کار تولید عروق جدید را بر عهده دارند که عروق جدید در بهبود افراد مبتلا به سکته موثر است.


احمد ساعدی، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان داشت: سکته یک واقعیتی است که در پی تغییرات در بدن به صورت مدت طولانی رخ می دهد. این واقعه با بالا رفتن فشار خون، بالا رفتن چربی های بد خون و سفت شدن رگ ها به وجود می آید.
وی خاطرنشان کرد: سکته های قلبی و مغزی یک شب اتفاق نمی افتد که درمان آن هم یک شب باشد که با تجویز یک دارو و غذا مشکل این فرایند طولانی حل شود، بنابراین طراحی رژیم های غذایی برای افراد مبتلا به سکته جهت اجتناب از وضعیت خطر الزامی است.
ساعدی در ادامه تصریح کرد: نخوردن نمک، غذاهای حیوانی، لبنیات چرب، گوشت قرمز، شیریني جات، شکر و قند فعالیت ورزشی در جهت کاهش فشار خون، کاهش چربی بد خون موثر است.
این متخصص تغذیه اذعان داشت: مصرف 3 سهم سبزی و 2 سهم میوه انواع ویتامین ها فیبر و مواد معدنی و کربوهیدرات های پیچیده به بهبود و کنترل سکته در بیماران مبتلا به سکته هاي قلبی کمک شایانی می کند.
ساعدی گفت: هندوانه میوه ای است که دارای اسید آمینه هايی به نام رال آرژمین که تولید عروق جدید را بر عهده دارد و افرادی که در معرض بیماری های عروق قلبی هستند نیازمند به تولید عروق جدید هستند، بنابراین مصرف هندوانه در وعده های مکرر و حجم کم برای بیماران بهترین گزینه محسوب می شود البته باید کنترل شده مصرف کنند که قند هندوانه موجب بروز و افزایش دیابت در بیماران قلبی نشود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تداخل دارویی و غذایی برای بیماران دچار سکته وجود ندارند اما مصرف داروهای کاهش چربی همزمان با امگا 3 را تحت نظر پزشک باید استفاده کرد.


کد مطلب: 19839

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19839/مبتلایان-سکته-قلبی-هندوانه-بخورند

میگنا
  https://www.migna.ir