کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش هاي از بین بردن رنگ آبی دور آیکن های دسکتاپ

13 مهر 1392 ساعت 14:48

در این مطلب میخواهم روش ازبین بردن کادر آبی رنگ دور آیکون های دسکتاپ را که بعضی مواقع در ویندوز اکس پی ایجاد می شود را آموزش دهم .

در حالیکه اغلب کاربران حالت شفاف بودن دور آیکون و نوشته های آن را می پسندند (و حتی بعضی اوقات مجبور می شوند بخاطر همین مورد ویندوز را مجددا نصبکنند! ) اما چگونه دور آیکونهای دسکتاپ و نوشته هایش را شفاف کنیم و از شر کادر آبی رنگش خلاص شویم !


سه روش زیر را امتحان کنید :
روش اول: به Control panel رفته و درآن System را باز کنید .
حال به سربرگ Advanced رفته و در آنجا روی دکمه Setting در بخشPerformance کلیک کنید تا پنجره Performance Options نمایش یابد .
حال در سربرگ Visual Effects گزینه Use Drop Shadows for Icon Labels on the Desktop را یافته و آن را در حالت انتخاب قرار دهید ( تیک دار کنید) .

روش دوم: ممکن است وجود کادر آبی رنگ دور آیکون های دسکتاپ بدلیل تنظیم شدن حالت نمایش صفحه وب دلخواه در دسکتاپ باشد . برای فعال یا غیرفعال کردن این حالت ابتدا روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید تاپنجره مربوط به Display Properties نمایش یابد .
حال سربرگDesktop را انتخاب کرده و روی دکمهCustomize Desktop کلیک کنید و سپس وارد سربرگ Web شوید .
حال درصورتیکه گزینه های موجود در لیست Web Pages انتخاب شده اند و تیکدار هستند . تمام گزینه های را از حالت انتخاب خارج کنید .

روش سوم: اگر هیچکدام از دوروش بالا جواب نداد ممکن است وجود این کادر دور آیکون های دسکتاپ بخاطر وجود تنظیم خاصی در رجیستری باشد ( که توسط ویروسها یا نرم افزارهای دیگری ایجاد شده باشد )

به مسیرهای          HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Policies\Explorer و HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Policies\Explorer
در رجیستری رفته و در آن متغیر
ForceActiveDesktopOn
را بیابید و مقدار آن را از 0 به مقدار 1 تغییر دهید


کد مطلب: 19748

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19748/روش-هاي-بین-بردن-رنگ-آبی-دور-آیکن-های-دسکتاپ

میگنا
  https://www.migna.ir