کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

75درصد معلمان تهرانی خانم هستند

14 شهريور 1392 ساعت 14:16

دانشگاه فرهنگیان مجرای جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز نگاه مجلس و آموزش و پرورش این است که مجرای جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.
به گزارش فارس، ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران که در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز اگر در عرصه آموزش و پرورش حرف از تحول می‌زنیم به دنبال پی‌اف کندن طرحی نو در آموزش و پرورش اسلامی ایرانی هستیم. وی با بیان اینکه دو سیاست اساس مهم برنامه‌های استراتژیک دولت است، خاطر نشان کرد: نخست دانش و علم و دیگری اقتصاد و پرداختن به معیشت مردم است.
سحرخیز با اشاره به اینکه تحول در آموزش و پرورش به مدد معلمان اتفاق خواهد افتاد، گفت: بهره مندی از عناصر تاثیر گذاری مانند فضای آموزشی، به کارگیری فن آوری‌های نوین آموزشی وجذب نیروی انسانی شایسته تحت عنوان مدیریت از ضرورت‌های تغییر در آموزش و پرورش است و موتور محرک این تغییرات در آموزش و پرورش، معلم است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی معلمان، ارتقای سطح علمی معلمان و بستر سازی برای رتبه بندی معلمان را دنبال می‌کنیم تا از آنها انگیزه وافری برای یادگیری برخودار شوند و باید آموزش نیروی انسانی را جدی بگیریم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد، باید اعتراف کنیم آموزش‌های ضمن خدمت و بدو خدمت به این شیوه اثر بخش نبوده است و این موضوعات محرک قوی و برانگیزاننده نیست. سحرخیز با بیان اینکه تشکل‌های صنفی انقلابی در جهت توانمندی معلمان ایجاد می‌کنند، گفت: آنچیزی که معلمان را در این مسیر و ارتقای صلاحیت علمی سوق می‌دهد، فعال کردن انجمن‌های علمی است، این انجمن‌های خود کنترل می‌توانند به عنوان تشکل صنفی، انقلابی را در توانمندی معلمان ایجاد کنند.

*75درصد معلمان تهرانی خانم هستند
وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش مسیر واقعی را طی نکرد و بنا به ضرورت و بدون نگاه به آینده بوده است، تصریح کرد: نسبت نیروی انسانی زن به مرد در تهران از 75درصد فراتر می‌رود؛ یعنی 75درصد فرهنگیان در تهران زن و مابقی را مردان تشکیل می‌دهد.

معاون وزارت آموزش و پرورش به استخدام‌های فله‌ای در آموزش و پرورش اشاره و گفت: مجلس در برهه‌ای احساس کرد افرادی که روزی در آموزش و پرورش دستی در آتش داشتند باید استخدام شوند و استخدام‌های فله‌ای انجام شده است؛ خوشبختانه امروز نگاه مجلس و آموزش و پرورش این است که مجرای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.


کد مطلب: 19272

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19272/75درصد-معلمان-تهرانی-خانم-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir