کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتباط شهرنشيني با خطر ابتلا به افسردگي پس از زايمان

22 مرداد 1392 ساعت 0:25

يك مطالعه كه به تازگي در كانادا انجام شده است نشان مي دهد، زنان ساكن شهرهاي بزرگ، بيشتر از زناني كه در مناطق روستايي زندگي مي كنند، دچار افسردگي پس از زايمان مي شوند.


به گزارش ايرنا از پايگاه خبري ديلي ميل، محققان بيمارستان زنان دانشگاه تورنتو كانادا در تحقيقاتي كه نتايج آن اين هفته در نشريه انجمن پزشكي كانادا منتشر شد، اعلام كردند: اين يافته ها از بررسي شاخص هاي سلامت در ميان بيش از ۶ هزار مادر به دست آمده است.
در اين تحقيق پژوهشگران مناطق را به نواحي روستايي با كمتر از هزار نفر جمعيت، نيمه روستايي با جمعيت كمتر از ۳۰ هزار نفر، نيمه شهرنشين با جمعيت بين ۳۰ تا ۵۰۰ هزار نفر و شهري با جمعيت دستكم ۵۰۰ هزار نفر تقسيم بندي كردند.
نتايج اين مطالعه نشان داد: بيش از ۹ درصد از زناني كه در نواحي شهري زندگي مي كردند طي پنج تا ۱۴ ماه پس از زايمان به افسردگي مبتلا شدند. درحالي كه اين رقم در ميان زنان ساكن نواحي روستايي، ‌نيمه روستايي و نيمه شهري بين ۶ تا ۷درصد بود .

همچنين مشخص شد كه در مراكز بزرگ شهري بيشتر زنان اهل همان شهر نيستند و به نسبت در طول دوران بارداري، چندان از حمايت هاي اجتماعي و خويشاوندان برخوردار نيستند. دكتر سيمون ويگود سرپرست محققان مي گويد: زندگي در نواحي شهري به معناي استرس روحي بيشتر ، حمايت اجتماعي كمتر و در نتيجه افزايش خطر بالقوه ابتلا به افسردگي پس از زايمان براي خانم ها خواهد بود . ‌
وي افزود نتايج مطالعات نشان مي دهد كه به منظور بهبود شرايط و كاهش خطر ابتلا به اين عارضه در ميان مادران، ‌بايد خدمات رفاهي و حمايتي هدفمندتري از زنان باردار بر اساس مكان توليد و موقعيت جغرافيايي محل زندگي آنان صورت بگيرد.


کد مطلب: 18906

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18906/ارتباط-شهرنشيني-خطر-ابتلا-افسردگي-زايمان

میگنا
  https://www.migna.ir