کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا والدینی که در گذشته معتاد بودند، با فرزندانشان از اعتیاد خود صحبت کنند؟

17 مرداد 1392 ساعت 19:05

این پژوهش، که توسط مرکز تحقیقات ارتباطات انسانی به چاپ رسید، از سایر راه‌های ارتباطی که والدین با استفاده از آنان می‌توانند بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند، نیز سخن گفت.


طبق یافته‌های پژوهشی جدید، کودکانی که اطلاع ندارند والدینشان در گذشته سیگار، مشروبات الکلی و موادمخدر مصرف می‌کرده‌اند، به نسبت کودکانی که از این امر اطلاع دارند، کمتر به این عادات غلط روی می‌آورند.
به گزارش مهرخانه، پیش از این پژوهش، پژوهشی دیگر انجام شده بود که طبق نتایج آن کودکان پس از اینکه دریافتند والدینشان در گذشته سیگار، الکل یا ماری‌جوانا مصرف می‌کردند. حتی زمانیکه تجربه والدین به عنوان درس عبرت مطرح می‌شد یا آنها از این امر اظهار ندامت می‌کردند علاقه بیشتری به این تجارب غلط نشان دادند. اما پژوهش جدید، این نتایج را نفی کرد.

این پژوهش، که توسط مرکز تحقیقات ارتباطات انسانی به چاپ رسید، از سایر راه‌های ارتباطی که والدین با استفاده از آنان می‌توانند بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند، نیز سخن گفت؛ شیوه‌هایی همچون گفتگو در مورد زیان‌های واقعی این مواد، راه‌های اجتناب از آنها و داستان‌هایی در مورد اینکه مصرف این مواد چگونه موجب زیان شده است.


کد مطلب: 18845

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18845/آیا-والدینی-گذشته-معتاد-بودند-فرزندانشان-اعتیاد-خود-صحبت-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir