کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تازه هاي درمان روانپزشكي در كنگره انجمن روانپزشكان

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 14 مرداد 1392 ساعت 15:07

دبیر اجرایی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران ضمن اعلام خبر برگزاری این کنگره از تاریخ 30 مهر تا 3 آبان ماه در تهران گفت: در این کنگره جدیدترین یافته‌ها و نتایج حاصل از تحقیقات داخل و خارج از کشور به اطلاع روانپزشکان و ساير حوزه هاي مرتبط رسانده ميگردد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر غلامرضا حاجتی در توضیح جزئیات برگزاری این کنگره گفت: کنگره امسال به مدت 4 روز و در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه کنگره پیش رو با موضوع " طب روان‌تنی" برگزار می‌شود، گفت: این کنگره هر سال با حضور روانپزشکان شهرها و دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و حدود هزار نفر از روانپزشکان در این کنگره شرکت می کنند وهمكاران ساير رشته ها ي تخصصي ،پزشكان عمومي و روانشناسان باليني نيز مي توانند در اين همايش با امتياز بازآموزي شركت نمايند.
حاجتی طب روان‌تنی را این طور تعریف کرد: اين شاخه از طب بر روي وحدت ذهن و بدن وتعامل بين آنها تاكيد دارد.
وی تاکید کرد:توافق عام بر اين است كه عوامل روانشناختي در پيدايش و يا تشديد همه بيماريها نقش دارند.
دبیر اجرایی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران محورهای اصلي کنگره را به این شرح اعلام کرد: ارزيابي هاي روانشناختي ومداخلات روانشناختي در اختلالات روان‌تنی .
همچنين غربالگری و تشخیص، اختلالات خانواده و ارزیابی نقش فضاهای مجازی در اختلالات روان‌تنی و ارتقاء كيفيت زندگي بيماران انواع روان درماني ها و تازه هاي درمانهاي روانپزشكي در اين اختلالات بخشي از 46 محور فرعي کنگره هستند.
این روانپزشک ادامه داد: ارزیابی متغیرهای دینی و فرهنگی، ارزیابی متغیرهای شغلی در علائم روان‌تنی،ارزیابی اختلالات روان‌تنی در کودکان و نوجوانان و همچنین رابطه اختلالات روان‌تنی با اعتیاد، مداخلات شناختی در اختلالات روان‌تنی، مدیریت استرس و خشم در اختلالات روان‌تنی و کاربردهای هنردرمانی و درمان‌های شناختی کوتاه مدت در اختلالات روان‌تنی از موضوعات دیگری هستند که در خلال کنگره امسال مورد بحث قرار خواهند گرفت.
حاجتی ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد روانپزشکان و ساير پزشكان درگير در اين حوزه راعمده‌ترین هدف برگزاری کنگره دانست و گفت: جدیدترین یافته‌ها و نتایج حاصل از تحقیقات داخل و خارج از کشور در این حیطه به اطلاع روانپزشکان رسانده ميگردد.
وی افزود: از سوي تعدادي روانپزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز جهت حضور و سخنراني در كنگره ابراز علاقمندي شده است.


کد مطلب: 18803

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18803/تازه-هاي-درمان-روانپزشكي-كنگره-انجمن-روانپزشكان

میگنا
  https://www.migna.ir