کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسانی که غلظت خون دارند امگا3 نخورند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 4 مرداد 1392 ساعت 10:24

کپسول های امگا 3 می توانند بخشی از نیاز بدن را به اسیدهای چرب تامین نمایند اما همه افراد مجاز به مصرف این کپسول ها نیستند.


محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه ای مانند اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارند، این در حالی است که قادر به تولید انواع ضروری این اسیدها نیست.
وی ادامه داد: کپسول های امگا3 می توانند نیاز بدن به اسیدهای چرب را تامین نمایند اما بهتر است در هنگام مصرف آنها نکاتی را مد نظر داشت. انوشه افزود: این کپسول ها خاصیت ضد التهابی دارند و می توانند در پیشگیری از بیماری های قلبی موثر باشند و به طور معمول عارضه ای ندارند مگر آنکه حاوی فلزات سنگین مانند جیوه باشند.
وی تصریح کرد: از کپسولهای امگا سه در کنار ویتامین E استفاده نمایید چرا که این ویتامین می تواند به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان در چربی های غیر اشباع شده تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: بهتر است مواد غذایی و ماهی های که سرشار از امگا سه هستند استفاده شود در غیر این صورت این کپسولها می توانند نیاز بدن را تامین کنند اما می بایست در نظر داشت استفاده بیش از اندازه از کپسول های امگا 3 می تواند موجب بروز عوارض شود.
وی در خاتمه گفت: کسانی که دچار غلظت خون هستند بهتر است زیر نظر پزشک این کپسولها را مصرف کنند چرا که ممکن است موجب تشدید علایم بیماری در آنها گردد.


کد مطلب: 18653

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18653/کسانی-غلظت-خون-امگا3-نخورند

میگنا
  https://www.migna.ir