کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نحوه تغيير رشته دانشجويان در دانشگاه‌هاي دولتي اعلام شد

خبرگزاری ايسنا , 23 تير 1392 ساعت 9:23

درموارد خاص امکان تغيير رشته براي دانشجويان وجود دارد، در اين موارد دانشجو درخواست تغيير رشته خود را به شوراي موارد خاص ارائه مي‌دهد و در اين شورا موضوع تغيير رشته با توجه به اختيارات آيين‌نامه‌اي بررسي و پاسخ داده خواهد شد.


مديرکل امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان جزئيات تغيير رشته دانشجويان دانشگاه‌هاي کشور را تشريح کرد.
به گزارش ايسنا، دکتر محمد حسن يوسفي با اشاره به شرايط تغيير رشته، گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌ها تغيير رشته در دو بخش قابل انجام است که البته در هر بخش شرايط متفاوتي وجود دارد.
وي افزود: درموارد خاص امکان تغيير رشته براي دانشجويان وجود دارد، در اين موارد دانشجو درخواست تغيير رشته خود را به شوراي موارد خاص ارائه مي‌دهد و در اين شورا موضوع تغيير رشته با توجه به اختيارات آيين‌نامه‌اي بررسي و پاسخ داده خواهد شد.
يوسفي با اشاره به موارد مورد نظر شوراي موارد خاص براي امکان تغيير رشته، تاکيد کرد: يکي از مواردي که شورا مدنظر قرار داده کسب نمره قبولي فرد در رشته جديد در سطح کشور است و چنانچه فرد نمره کشوري را کسب کرده باشد شوراي موارد خاص با درخواست تغيير رشته وي موافقت خواهد کرد.
وي همچنين در توضيح ممنوعيت امکان تغيير رشته در مقطع کارشناسي ارشد، تصريح کرد: تغيير رشته در حال حاضر در مقطع کارشناسي ارشد بر اساس مقررات جاري آموزشي ممنوع است و چنانچه شرايط خاص باشد اين موضوع تنها از طريق شوراي بررسي موارد خاص مرکزي در سازمان امور دانشجويان قابل بررسي خواهد بود.


کد مطلب: 18497

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18497/نحوه-تغيير-رشته-دانشجويان-دانشگاه-هاي-دولتي-اعلام

میگنا
  https://www.migna.ir