کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میوه هایی که می خورید زنده هستند!

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 1 تير 1392 ساعت 20:26

دانشمندان به تازگی دریافته اند ،زمان مناسب برای خوردن میوه ها و سبزیجات اهمیت بسیار دارد. مطالعات نشان داده زمان چيدن و طريقه نگهداري ميوه ها بر ارزش تغذيه اي آنها بسيار اثرگذار است.


میوه ها و سبزیجات در فروشگاه های مواد غذایی، هنوز هم زنده هستند و با بررسی اینکه چه زمانی میزان ویتامین های آنها بیشتر است می توان بهترین استفاده را از آنها برای حفظ و بهبود سلامتی برد.

گفتنی است، سبزیجات و میوه جات، حتی پس از برداشت، می توانند به سیگنال های نور پاسخ دهند و در نتیجه تغییر زیست شناسی ارزش سلامت و مقاومت در برابر حشرات را در خود نگهداری نموده و افزایش دهند.

بررسی ها نشان می دهند،دانشمندان در جستجوی راه های تازه برای نگهداری میوه ها و سبزیجات چیده شده هستند تا به این وسیله بدن انسان بیشترین میزان ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را از آنها کسب کند.

یافته ها نشان می دهد که راه تولید و نگهداری میوه ها بر ارزش تغذیه ای و خواص درمانی میوه ها و سبزیجات تاثیر گذار است.
پزشکان در نخستین گام این آزمایش را بر روی میوه هایی مانند کلم و سپس پس از مشاهده مثبت بودن نتایج بر روی کاهو، هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین، کدو سبز و نوعی زغال اخته آبی رنگ انجام دادند و متوجه شدند طریقه نگهداری و زمان مناسب مصرف این میوه ها در پیشگیری از سرطان نیز به دلیل تولید نوعی مواد شیمیایی در ترکیب آنها موثر است.


کد مطلب: 18145

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18145/میوه-هایی-می-خورید-زنده-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir