کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

كودکان در معرض دخانیات قدرت یادگیری کمتری دارند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 23 خرداد 1392 ساعت 11:35

کاهش یادگیری، بیماری های جسمی و روانی، چاقی و بی توجهی به پیرامون معمولا در کودکان در معرض دخانیات بیشترمشاهده می شود.


به گزارش وب دا؛ یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ضمن بیان این مطلب افزود: کودکانی که والد معتاد دارند در معرض شدید ابتلا به اضطراب، افسردگی و یا حتی خودکشی هستند.
زهرا عادل ضمن اظهار داشت: در اکثر موارد این سوء رفتار آنها به خارج از محیط خانه نیز منتقل می شود و آنها با همسالان خود به سختی ارتباط برقرار می کنند و معمولا به افرادی خجالتی و غیر اجتماعی تبدیل می شوند.

وی درباره اعتیاد والدین گفت: کودکانی که والد معتاد دارند به بزرگسالانی کوچک تبدیل می شوند که حتی مجبورند مسولیت یک خانواده یا خواهر و برادر کوچکتر خود را نیز به عهده بگیرند.

عادل افزود: این کودکان معمولا خود را گناهکار می دانند چون والدین بر سر آنها فریاد می زنند و به دلیل تمام اتفاقاتی که در خانه رخ می دهد او را مقصر می دانند. وی درباره سایر آسیب های روانی این کودکان افزود: اعتماد به نفس پایین، افسردگی، از دست دادن هویت واقعی خود و اعتیاد در آینده از جمله سایر آسیب های روانی این کودکان محسوب می شود.

عادل در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه کودکان با والد معتاد معمولا سعی می کنند سکوت کنند و والدین خود را راضی نگه دارند در آینده نیز سعی می کنند تمامی اطرافیان خود را راضی نگه دارند و به هیچ فردی" نه" نمی گویند.


کد مطلب: 17981

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17981/كودکان-معرض-دخانیات-قدرت-یادگیری-کمتری

میگنا
  https://www.migna.ir