کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی از مهر 92

22 فروردين 1392 ساعت 22:46

دانشگاه ورزشی دارای هشت دانشکده صنعت و فناوری ورزشی، علوم کاربردی، مربیگری و داوری ورزشی، طب ورزشی، علوم رفتاری و دانشکده علوم انسانی در ورزش است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در خراسان رضوی از ابتدای مهر 92 خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو در مراسم کلنگ‌زنی اولین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی که با حضور وزرای علوم و ورزش و جمعی از مسوولان خراسان رضوی در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه هرچند امروز روز کلنگ‌زنی دانشگاه است اما این دانشگاه از ابتدای مهر 92 دانشجو می‌پذیرد، اظهارکرد: دانشگاه ورزش در راستای افزایش ارتباط بین حوزه‌های تئوری و عملی فعالیت خواهد کرد و در راستای رفع مشکلات ورزشی کشور فعالیت خواهد کرد.
وی تقویت بنیه علمی نیروهای تجربی و افزایش رویکرد آکادمیک برای کسب مقام را از دیگر اهداف تاسیس این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه دارای هشت دانشکده صنعت و فناوری ورزشی، علوم کاربردی، مربیگری و داوری ورزشی، طب ورزشی، علوم رفتاری و دانشکده علوم انسانی در ورزش است.
دانشجو با تاکید بر اینکه امیدواریم این دانشگاه شکاف بین مباحث تئوری و عملی را از میان بردارد، در خصوص دلایل انتخاب شهر مشهد برای تاسیس اولین دانشگاه ورزشی، گفت: هرچند افراد زیادی علاقه‌مند به تاسیس این دانشگاه در تهران بودند، اما با توجه به سیاست دولت و رییس جمهور مبنی بر تمرکززدایی و با توجه به علاقه‌ای که در مسئولین استان خراسان رضوی در این خصوص مشاهده شد، به ویژه وجود حرم حضرت مطهر امام رضا (ع) در این شهر و همچنین وجود ورزشگاه ثامن‌الائمه و ظرفیت‌هایی که استان قدس رضوی می‌تواند در این زمینه در اختیار قرار دهد، سرانجام به این جمع‌بندی رسیدیم که استان خراسان رضوی و شهر مشهد، محل احداث این دانشگاه باشد. وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه نیز یکی دیگر از صالحات و باقیاتی باشد که دولت دهم از خود در شهر مشهد به یادگار می‌گذارد. شایان ذکر است در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان وزرای علوم و ورزش منعقد شد.
نحوه پذیرش ورزشکاران تجربی در اولین دانشگاه ورزشی
وزیر علوم با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی، گفت: ورزشکاران تجربی و قهرمانان ملی با معرفی وزارت ورزش می‌توانند در این دانشگاه پذیرفته شوند.
پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری خواهد بود، اما افرادی که به صورت تجربی در ورزش کار می‌کنند و پیشکسوتند با معرفی وزارت ورزش در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند، البته در این دانشگاه بیشتر مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود.
وی درباره امتحانات پایان ترم در دانشگاه، خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست و حق دانشجویان در جهت فعالیت در ستادهای انتخاباتی و در راستای تلاش برای ایفای نقش بهتر دانشجو و جامعه دانشگاهی در حماسه سیاسی این تصمیم اتخاذ شده است.
دانشجو افزود: در همین راستا به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم در محدوده زمانی 20 خرداد ماه تا دوم تیرماه، امتحانی برگزار نشود، اما برنامه‌ریزی برای نحوه و آغاز امتحانات بر عهده دانشگاه‌ها و هیات رییسه آنها خواهد بود.


کد مطلب: 17058

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17058/پذیرش-دانشجو-اولین-دانشگاه-ورزشی-مهر-92

میگنا
  https://www.migna.ir