کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تربیت مربی ترک سیگار و اعتیاد در دانشگاه علامه

8 اسفند 1391 ساعت 11:39


مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی از اجرای طرح مربی ترک سیگار و اعتیاد در این دانشگاه خبر داد و گفت: به زودی این طرح برگزار شده و دانشجویان می توانند در این دوره شرکت کنند. دکتر حسین سلیمی در گفتگو با مهر هدف از اجرای این طرح را افزایش آگاهی دانشجویان درمورد سیگار، اعتیاد و مضرات آن عنوان کرد.

وی ادامه داد: وقتی عنوان می شود که دوره پیشگیری از اعتیاد برگزار می شود دانشجویان آن گونه که باید استقبال نمی کنند برای همین ما دوره تربیت مربی اعتیاد و سیگار را برنامه ریزی کردیم.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی افزود: دانشجویان در این دوره ها شرکت کرده با مضرات سیگار و عواقب اعتیاد آشنا شده و گواهی پایان دوره دریافت می کنند و می توانند اطلاعات خود را به جامعه هدف منتقل کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری حدود 138 عنوان کارگاه در خوابگاه‌ها و مرکز مشاوره دانشگاه علامه برای کاهش آسیب های دانشجویی برگزار شده است.

سلیمی تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این کارگاه ها و دوره ها پیشگیری از آسیب ها است.

وی در مورد مصرف مواد در دانشگاه علامه هم گفت: موردی در این زمینه نداشته ایم اما باید آگاهی و اطلاعات لازم به دانشجویان ارایه شود چرا که اگر حتی یک مورد مصرف مواد یا سیگار وجود داشته باشد زیاد است.

سلیمی تصریح کرد: نمی توان با هر مساله ای انظباطی برخورد کرد کار ما مچگیری نیست بلکه کار ما آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و برگزاری کارگاه های آموزشی است.


کد مطلب: 16655

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16655/تربیت-مربی-ترک-سیگار-اعتیاد-دانشگاه-علامه

میگنا
  https://www.migna.ir