کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقایسه وضعیت ساعات آموزش در ایران با جهان

3 بهمن 1391 ساعت 9:21


وزیر آموزش و پرورش به مقایسه وضعیت ساعات آموزش در ایران با جهان پرداخت و گفت: از نظر میزان ساعات آموزشی از میانگین جهانی بهتریم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «میزان ساعات آموزش در ایران چقدر است و نسبت به کشورهای مختلف در کجا قرار داریم؟»، اظهار داشت: برای افزایش بهره‌وری دانش‌آموزان در ساعات آموزشی و افزایش آن، برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم.

وی به ساعات آموزشی دوره ابتدایی اشاره کرد و ادامه داد: قبل از اینکه به عنوان وزیر در آموزش و پرورش فعالیت کنم، ساعات دوره ابتدایی، 762 ساعت بود که در حال حاضر به 900 ساعت افزایش پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی به آموزش دانش‌آموزان در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: آنها مثل ما کار نمی‌کنند که دانش‌آموز را 900 ساعت سر کلاس باشد بلکه اردوهای دانش‌آموزی را نیز همراه با ساعت آموزشی پیش‌بینی کردند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال دانش‌آموزان را 4 یا 8 ساعت به خیابان می‌برند و آموزش را در سطح شهر در قالب اردو به دانش‌آموز ارائه می‌کنند.

* پیش‌بینی ساعات کلاسی و غیر کلاسی در برنامه درسی ملی

وزیر آموزش و پرورش به تهیه برنامه درسی ملی اشاره کرد و افزود: در برنامه درسی ملی ساعات کلاسی و غیرکلاسی تعریف شده است و قرار نیست دانش‌آموزان فقط سرکلاس بنشینند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز اردوهای دانش‌آموزی درون شهری برای دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: در نظر داریم که این اردوها هدفمند شود ولی از نظر میزان آموزش با احتساب برنامه‌های اردویی، وضعیتمان نسبت به میانگین جهانی بهتر است.


کد مطلب: 16290

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16290/مقایسه-وضعیت-ساعات-آموزش-ایران-جهان

میگنا
  https://www.migna.ir