کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقام ايران از لحاظ جمعیت دانشجویی

26 شهريور 1391 ساعت 11:09


مقام چهارم جهان از لحاظ جمعیت دانشجویی بعد از 3 کشور آمریکا، کره و روسیه ایران از لحاظ جمعیت دانشجویی مقام چهارم را دارد.
حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به 75 میلیون جمعیت کشور حدود 4 میلیون و 400 نفر دانشجو در کشور وجود دارد یعنی طبق آمار در منطقه اول هستیم و این در حالی است که تعداد دانشجویان کشورهایی چون ترکیه، عربستان کمتر از سه هزار است. وی افزود: ما بعد از 2 یا 3 کشور آمریکا، کره و روسیه و حتی کشورهای اروپایی، کشور اول از لحاظ تعداد جمعیت دانشجویی هستیم.
نادری منش تصریح کرد: چنانچه ایالات متحده آمریکا 320 میلیون جمعیت و 1 میلیون و 200 دانشجو دارد و این در مقایسه با جمعیت دانشجویی ایران البته با تفاوت تعداد جمعیت  کل یکسان است چرا که جمعیت دانشجویی آمریکا با ظرفیت حدود 50 درصد یعنی 600 هزار  نفر محسوب می شود.

** اگر از فرصت خوب جمعیت دانشجویی استفاده مفید نشود تهدید محسوب می شود

نادری منش در ادامه گفت:  برخی از کشورها همچون ترکیه وعربستان به دنبال دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند در حالی كه ما باید از هر 10 داوطلب تحصیلات تکمیلی یک نفر را انتخاب کنیم.
وی افزود:  البته در وزارت بهداشت تعداد دانشجویان PHt  ،  چهار هزار نفر است و ظرفیت ما چیزی حدود 15 تا 16 هزار نفر است.
وی به این نکته اشاره کرد و گفت: اگر از این فرصت عالی به خوبی استفاده نشود این فرصت به عنوان تهدید نیز محسوب می شود بنابراین آموزش عالی باید در جهت گسترش هدفمند با توجه به نیازهای علمی و منطقی گامهای موثر بردارد.


کد مطلب: 14006

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/14006/مقام-ايران-لحاظ-جمعیت-دانشجویی

میگنا
  https://www.migna.ir