کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو هزار پایگاه انتخاب رشته در سراسر كشور راه اندازی شد

15 مرداد 1391 ساعت 10:11


معاون برنامه ریزی امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد نزدیك به دو هزار پایگاه انتخاب رشته ویژه دانش آموزانی كه در كنكور سال 91 شركت كردند، در سراسر كشور راه اندازی شد.
محمد مصطفوی در گفت و گو با  ایرنا افزود: این پایگاه ها با كمترین هزینه ممكن به ارایه خدمات مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانش آموزان می پردازند.

وی با بیان اینكه مشاوره در پایگاه های انتخاب رشته به صورت نرم افزاری و اختصاص 45 دقیقه مشاوره حضوری با هر دانش آموز صورت می گیرد، گفت: به مناطق و استان های آموزش و پرورش اعلام شده كه حق مشاوره با توجه به منطقه سكونت دانش آموزان متفاوت باشد كه حداقل هزینه دریافتی از دانش اموزان پنج هزار تومان و حداكثر 17 هزار تومان خواهد بود.

معاون برنامه ریزی امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: اكثر مشاوران پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش دارای مدارك تحصیلی فوق لیسانس یا لیسانس هستند.

مصطفوی اضافه كرد: مشاورانی كه دارای مدرك تحصیلی لیسانس هستند دوره های آموزشی و تخصصی لازم را گذرانده اند.

وی به دانش آموزان توصیه كرد تا برای انتخاب رشته به پایگاه های آموزش و پرورش مراجعه كنند چرا كه اموزش و پرورش از نظر مكانی امن تر از مراكز بیرون است.

مصطفوی اضافه كرد: برخی از مراكز مشاوره بین 300 تا 400 هزار تومان از دانش اموزان بابت مشاوره انتخاب رشته دریافت می كنند این در حالی است كه مشاوران آموزش و پرورش از دل آموزش و پرورش بوده و با آموزش و پرورش و دانشگاه آشنا هستند.


کد مطلب: 13082

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/13082/دو-هزار-پایگاه-انتخاب-رشته-سراسر-كشور-راه-اندازی

میگنا
  https://www.migna.ir