کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام جزئیات شیوه‌نامه انتخاب زنان فرهنگی برگزیده

25 ارديبهشت 1391 ساعت 7:30


فرهنگیان زن دارای فرزند معلول و فرزندان با تحصیلات عالیه امتیاز می‌گیرند
در شیوه‌نامه انتخاب زنان برگزیده فرهنگی، برای نگهداری از معلول و داشتن فرزندان دارای تحصیلات عالیه یا رتبه در سطح ملی و بین‌المللی، امتیاز در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، در مقدمه شیوه‌نامه انتخاب زنان فرهنگی برگزیده آمده است: هدف از این انتخاب، علاوه بر تأسی از سیره دخت گرامی رسالت، همسر امامت و مادر ولایت، حرکتی نمادین در نهادینه‌سازی تکریم و تجلیل مقام والای زنان فرهنگی در جامعه اسلامی، شناسایی و تجلیل از چهره‌های برگزیده و اثرگذار زن فرهنگی در تعلیم و تربیت کشور، الگوسازی گسترده و عمیق در میان زنان فرهنگی برای جامعه فرهنگیان، ظرفیت‌سازی برای ارتقاء شأن، مقام و منزلت زنان فرهنگی و ایجاد انگیزه،‌ توانمندسازی و افزایش سطح فعالیت زنان فرهنگی است که در سطوح مختلف (مدرسه، منطقه/ شهرستان، استان) انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

افراد مشمول طرح شامل تمام زنان فرهنگی (رسمی، آزمایشی، پیمانی و قراردادی) شاغل در واحدهای اداری و آموزشی دارای حداقل دو سال سابقه خدمت است.

ترکیب ستاد انتخاب زن برگزیده فرهنگی در سطح مدرسه شامل مدیر آموزشگاه (رئیس ستاد)، معاون پرورشی (دبیر ستاد)، معاون آموزشی، معاون اجرایی و رئیس انجمن اولیا و مربیان به عنوان اعضای ستاد است؛ ترکیب ستاد در سطح شهرستان/منطقه شامل مدیر آموزش و پرورش (رئیس ستاد)، کارشناس (یا رابط) امور زنان (دبیر ستاد)، معاون آموزش ابتدایی، معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی، کارشناسی مسئول یا کارشناس گزینش، کارشناس مسئول حراست، کارشناس ارزیابی عملکرد و کارشناس انجمن اولیا و مربیان به عنوان اعضای ستاد است.

ترکیب ستاد انتخاب زن فرهنگی برگزیده در مراکز تربیت معلم شامل رئیس مرکز، دو نفر معاون مرکزی، دو نفر نماینده مدرسان و مسئول حراست است.

در این شیوه‌نامه آمده است: از سه نفر برگزیده در سطح مدرسه (بالاترین امتیاز) توسط مدریر مدرسه با همکاری انجمن اولیا و مربیان تجلیل به عمل می‌آید و از بین سه منتخب مدرسه براساس اولویت امتیاز یک نفر به ستاد منطقه/ شهرستان معرفی می‌شود.

از مجموع افراد معرفی‌شده از همه مدارس به ستاد منطقه، شهرستان براساس اولویت امتیاز از سه نفر توسط رئیس منطقه/ شهرستان تجلیل به عمل می‌آید و از بین سه نفر منتخب منطقه/ شهرستان نیز یک نفر (بالاترین امتیاز) به ستاد معرفی می‌شود.

از مجموع افراد معرفی شده از همه مناطق/ شهرستان‌ها، به ستاد استان براساس اولویت امتیاز از چهار نفر (یک نفر ار مراکز تربیت معلم) توسط مدیرکل استان تجلیل به عمل می‌آید و از بین چهار نفر منتخب در سطح استان یک نفر (بالاترین امتیاز) به ستاد مرکزی (سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت) معرفی می‌شود.

از مجموع افراد معرفی‌شده استان‌ها به ستاد مرکزی از سه نفر (بالاترین امتیاز) به عنوان زنان فرهنگی برگزیده در وزارت متبوع توسط معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده) تجلیل به عمل می‌آید.

در فرم انتخاب زنان فرهنگی برگزیده کشور ملاک‌هایی مانند «ایثارگری، فداکاری و نقش مادری»، «ارتقاء فرهنگ معنوی»، «مدرک تحصیلی»، «سابقه خدمت و ارزشیابی سالانه»، « تألیف، ترجمه و پژوهش‌های علمی»، «اختراع و اکتشاف»، «کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری در عرصه‌های بین‌المللی»، «موسس، عضو فعال نهادهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و هنری و ...»، «کسب افتخار و نشان ملی و بین‌المللی»، «حفظ قرآن کریم» و «انجام فعالیت شاخص در راستای بهبود و ارتقاء مأموریت‌های دستگاه‌های ذیربط» اشاره شده است.

در این شیوه نامه، «ایثارگری، فداکاری و نقش مادری» بیشترین نمره یعنی 150 امتیاز را دارد که در آن مواردی چون «جانبازی»، «خانواده ایثارگری»، «خدمت در مناطق محروم، جنگی و مرزی»، «سرپرست خانوار بودن»، «دارای فرزند یا همسر معلول بودن»، «تعداد فرزندان دارای تحصیلات عالیه یا رتبه علمی در سطح ملی و بین‌المللی» اشاره شده است.

این شیوه نامه توسط فرشته حشمتیان، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولت و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شده است.


کد مطلب: 11035

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11035/اعلام-جزئیات-شیوه-نامه-انتخاب-زنان-فرهنگی-برگزیده

میگنا
  https://www.migna.ir